שביל ישראל - המקטעיםשביל ישראל – מקטע מספר 8. מכביש 85 לעין נון

נחל עמוד תחתון , הפותח את סדרת המקטעים בגליל התחתון של שביל ישראל, מציע לנו במקטע השמיני כמה אטרקציות מלהיבות במיוחד.

החל מגשר חדיש וירידה מעניינת לנחל, דרך מדרגות מסתוריות שמובילות לגן עדן, וכלה בעמוד המיתולוגי של נחל עמוד. יש הרבה למה לצפות...

חודש: אוקטובר-יוני
איזור: גליל תחתון
משך המסלול: 11 ק"מ
מאפיינים: חלק משביל ישראל, כניסה למים, פריחה
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: קל +, אוהבי לכת

נקודת וזמן המפגש

חניון נחל עמוד על כביש 85 בין קדרים לכחל

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

אז אם במקטע הקודם של שביל ישראל נחל עמוד עליון סיפק לנו הליכה מאתגרת בתמורה לנופים, הפעם אנחנו הולכים הרבה יותר בנינוחות. מתחילים מהחניון החדש של נחל עמוד על כביש 85, ויורדים לעולם טבע שמנסה להסתדר עם כל השינויים והעבודות שהאדם כופה עליו באיזור.

ברבים מימי השנה, אנחנו נלך לצד מים זורמים בחלקו ההתחלתי של המסלול, עם פריחה מרהיבה וצוקים יפהפיים המזדקרים מעלינו. נמשיך במורד הנחל עד אשר נראה מדרגות מסתוריות עולות משני הכיוונים של הנחל וננסה להבין מה הן בדיוק עושות שם. נמשיך בנחל ונתחיל לראות יותר ויותר מערות מסתוריות על הצוקים, עד אשר נגיע לעמוד סלע מרשים מעל מעין, הנראה תלוש מסביבתו. כן – זהו העמוד המיתולוגי שהעניק לנחל את שמו.

נחצה מתחת לכביש הגישה לחוקוק ונראה כיצד הנחל נפתח לאיטו כאשר הוא גולש לכנרת. מערת הגולגולת, המספרת לנו על אבותינו ה(ממש) קדמונים תופיע מעלינו מצד ימין. נמשיך בתוך קטע 8 של שביל ישראל דרך מטעים ושביל נוח לבקעת הכנרת בדרכנו לנקודה הנמוכה ביותר על שביל ישראל.

נסיים במעיין נפלא – עין נון, שמיועד למבקרים רבים (ולעתים, למרבה הצער גם להרבה זבל), אבל מציע בריכה ענקית וצלולה לצל עצי אקליפטוס תמירים. כאן, בגובה -193 מטר מתחת לפני הים, נסיים את המקטע הנוכחי של שביל ישראל.