התכוננות לטיול בשביל ישראל

אז איך מכינים את עצמנו לטיול בשביל ישראל?

בגדול, כאשר אנחנו מבצעים את שביל ישראל במקטעים, ההכנה שונה מאשר ההכנה לפני יציאה ל"טרק" בשביל ישראל.
כאשר צועדים בשביל במקטעים, המשקל על הגב זניח, התארגנות של אוכל ומים היא קלה (רק למהלך היום), ובסוף היום אנו חוזרים הביתה למיטה החמה. המשמעות היא שההכנה המרכזית שלנו היא מנטלית.

מטיילים בשביל ישראל

ברור שצריך להיות בכושר הליכה, לשמור על אורך חיים פעיל יחסית, ופציעות משמעותיות או מצב רפואי בעייתי יכולים להוות מכשול. כדאי להכנס לכושר לקראת הצעידה ומומלץ לבצע הליכות ספורטיביות פעמיים בשבוע במקביל להליכה בשביל, בשביל לשמור על כושר ההליכה ועל אורח חיים פעיל. מאוד מומלץ להקשיב לגוף שלנו.

אבל… מה שיותר חשוב הוא להבין, שגם במקטעים, שביל ישראל הוא שביל למיטיבי לכת.

נו טוב, מה זה אומר? זה אומר שההליכה היא חלק מהענין ולא המרדף אחרי אטרקציות. זה אומר שהשביל לאו דווקא ברור ונוח. זה אומר שיכולות להיות ירידות תלולות ועליות מפרכות. זה בעיקר אומר, שגם אם חם, או אולי קר ורטוב – זה הכל חלק מהחוויה.

אז הכינו את גופכם פיזית, והכושר המנטלי יגיע לאחר שתצעדו מספר פעמים ותחוו זאת על בשרכם.

ובכל זאת, אחרי שהכנו את הראש, כדאי להכין גם כמה דברים חומריים:

נעלי הליכה – חובה!

נעלי התעמלות זה נוח, אבל אנחנו לא עושים התעמלות… בתוואי השטח בשביל ישראל, תיווכחו מהר מאוד שלצעוד ללא נעלי הליכה, זה כמו לצאת למירוץ פריס-דקאר עם פורד פוקוס מליסינג – נוח אבל לא מתאים לדרישות.

תיק גב

התיק שיסחוב עבורכם את המים, ארוחת הצהריים, ושאר הפינוקים שתרצו להליכה בשביל. תיק גב של 30 ליטר הינו אידיאלי וכדאי שיהיה גם עם מערכת גב מאווררת.

ביגוד

גם אם הכי נוח לנו בג’ינס, עדיף ללכת עם מכנסיים סינטטיות מאווררות, שמתייבשות מהר. חולצת דרייפיט ללא ספק תשדרג את חווית ההליכה שלנו.

מקל הליכה

לא, זו לא טעות. ולא, זה לא רק לזקנים… מקלות הליכה הן אביזר שיקל עליכם משמעותי את ההליכה בשביל. אם זה בעליות, אם זה בירידות, אם זה בחציית נחלים – אחרי שתתרגלו לבן הלוויה החדש שלכם, לא תבינו איך צעדתם בלעדיו.

שלוקר / בקבוק מים בשליפה מהירה

כאשר אנו צועדים, אנחנו לא מעונינים להוריד את התיק בכל פעם שנרצה לשתות. בנוסף, בצעידה עדיף לשתות מעט ובתכיפות גדולה, מאשר כמות גדולה פעם בשעה. שלוקר (נאד מים) הוא פתרון אידיאלי לנושא.

כובע וקרם הגנה

בכל זאת… אנחנו בישראל.

ארוחת צהריים

סנדביצ’ים, פירות וחטיפי אנרגיה. התבשיל של אתמול בערב או הג’חנון של שבת יהיו מעולים אחרי ההליכה – לא תוך כדי.

TRAVEL-Outline

מפה / סיפור דרך

מפה, סיפור דרך, ספר המתאר מה אתם רואים, הקפצה מסוף המסלול, עזרה ראשונה, טלפוני חירום…. – או שפשוט תבואו איתנו ואנחנו נדאג לכל זה 🙂

ולבסוף, הכי חשוב - חיוך ואורך רוח

שביל ישראל הוא ללא ספק החוויה המשמעותית ביותר שניתן לקבל בארצנו. אתם הולכים לראות מקומות שלא ידעתם שקיימים בארצנו, לפגוש אנשים שרק שמעתם עליהם בחדשות, להתרגש מעומק ההיסטוריה והסיפורים שיש פה בכל פינה, להבין מה יש מאחורי הכבישים שנסעתם עליהם מאות פעמים, ולגלות, כמו שנאמר בתכנית טלויזיה נידחת, שאחרי הכל -
יש לנו ארץ נהדרת!