שביל ישראל - המקטעיםשביל ישראל – מקטע מספר 10. מטבריה לאתר הירדנית

או טבריה, טבריה...לו היית צפת... טוב, לא באמת. גם לטבריה יש הרבה מה להציע לצועד בשביל ישראל. במקטע מרתק, נתעד בדרך נוף מעל טבריה ונדון בהתפתחותה מהיותה עיר רומית קלאסית למה שהיא בימינו. נעבור דרך מעין מקסים ונגלוש יחדיו לעבר ערש ההתישבות הציונית בארץ ישראל, דרך המושבה כנרת, בית הקברות המפורסם, קברה של...הפרדה בובה ובית המוטור הטומן בחובו סיפור לא פשוט. נסיים באתר שבו מליוני נוצרים בשנה נכנסים למימי הירדן בכדי לשחזר את טבילתו של ישו, שהתרחשה כ150 ק"מ דרומה מכאן...

חודש: אוקטובר-יוני
איזור: גליל תחתון
משך המסלול: 12 ק"מ
מאפיינים: חלק משביל ישראל, דרך נוף, היסטוריה, מים
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: קליל - מטיבי לסת

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

אנחנו מתחילים את המקטע הנוכחי של שביל ישראל ברחוב ספיר בטבריה. מהר מאוד נתחבר לדרך נוף יער שוויץ ונתרגל לראות את הכנרת פרושה מתחתינו בצד שמאל לאורך מרבית ההליכה.

נעצור במצפור מעל הר ברניקי לסקירה היסטורית ונופית על טבריה והכנרת ומשם נמשיך בתוך אותו מקטעי עשירי של שביל ישראל בשביל נוח (אספלט ברובו) עד אשר נחצה את הכביש המחבר בין פוריה לכנרת. משם השביל יוביל אותנו דרך עין פוריה, ששם נמצא מעין שופע כל השנה עם פינת פיקניק וצל.

עכשיו אנחנו מתחילים לגלוש עם נוף מופלא של דרום הכנרת ורמת הגולן אל עבר המושבה כנרת. נעבור דרך "ארמון רב תפארת" וחוות כנרת ולא נשכח לבקר בבית הקברות ה"טלנובלי" של כנרת.

נשוב לשביל דרך בריכות הדגים העזובות של כנרת ונעבור דרך קברה של הפרדה בובה, שזכתה לכבוד רב ובנוף ביצתי ומרשים נגיע לבית המוטור. כאן, מול החניון של אתר ירדנית המפורסם, נשב ונדון באשכנזים, תימנים ומה שביניהם, ונערוך את טקס הסיום של העונה הראשונה והנפלאה של שביל ישראל.