שביל ישראל - המקטעיםשביל ישראל – מקטע מספר 4. מקרן נפתלי לגשר עלמה

יחמור, תאו, דישון, אקו וזמר הם חמש משבעת המינים הטהורים המוזכרים כחיות בר המותרות לאכילה. המקטע הרביעי של שביל ישראל לוקח אותנו להרים, בקעות ומקורות מים שנקראים על שם חיות בר אלו. מה זה אומר? לא בטוח שזו היתה כוונת ועדת השמות הממלכתית, אבל ללא ספק האיזור של הטיול מתאים ביותר לחיות בר על שום הטבע הפראי והדרמטי.

חודש: אוקטובר-יוני
איזור: גליל עליון
משך המסלול: 12 ק"מ
מאפיינים: חלק משביל ישראל, נוף, פריחה, מים
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: קליל - מטיבי לסת

נקודת וזמן המפגש

בפניה למושב רמות נפתלי על כביש 886

מידע על הטיול

נתחיל את היום בטיפוס מאומץ משהו לקרן נפתלי. קרן זו ששימשה מבצר משקיף בהרבה תקופות ונקודת טריאנגולציה לבריטים הממפים את ארץ ישראל, נותנת לנו מבט פנורמי של 360 מעלות על בקעת החולה והגולן מצד אחד, וגבול הלבנון מצד שני.

הקטע הזה של שביל ישראל יורד לבקעת יחמור הפוריה והולך ונהיה נוח על דרך כבושה בין המטעים והשדות החקלאיים של רמות נפתלי ושדה אליעזר.

לקראת סוף היום מתחילים לטפס על שלוחה שחושפת לנו את נחל דישון הדרמטי וצוקיו האימתניים. עכשיו צריך לרדת (בזהירות!) לתוואי הנחל, ולהגיע לעולם מופלא. בנחל דישון נפגוש מינים רבים של עצים וצמחים שמוצאים את אפיק הנחל בית מוצלח ביותר.

לאחר 4 ק"מ של הליכה קסומה בנחל (שצריך לחצותו כאשר יש זרימה במהלך החורף) נגיע לגשר עלמה, שם נסיים את המקטע הקסום הנוכחי של שביל ישראל.