שביל ישראל - המקטעיםשביל ישראל – מקטע מספר 16. ממשהד לצומת המוביל

ציפורי, בירת הגליל לשעבר, זוכה למעט מאוד זרקורים בימים אלו. המקטע החמישה עשר שלנו בשביל ישראל, ישנה את התמונה הזו ויגרום לנו להעריך אותה כראוי.

נתחיל ממשהד, הלוא היא גת חפר, עירו של יונה הנביא, ונצלול עמוק לנבכי היהדות שלאחר חורבן בית המקדש, זאת שהיתה צריכה להמציא את עצמה מחדש. כל זה, בגן הלאומי ציפורי, ובגבעות המוריקות של יער ציפורי ויער הסוללים עד שנגיע למחלף המודרני של המוביל. 

חודש: אוקטובר-יוני
איזור: גליל תחתון
משך המסלול: 12 ק"מ
מאפיינים: גן לאומי, חלק משביל ישראל, תרבות
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: קל +, אוהבי לכת

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

נתחיל את המקטע בהליכה בתוך הכפר הערבי משהד, צופים לבקעת טורען מצפון מערב, דרך הכפר הפסטורלי, וציון קברו של יונה הנביא. נצא מהכפר לתוך יער ציפורי, שם נצעד ביער מקסים עד אשר נגיע לשער לגן הלאומי ציפורי.

שביל ישראל עובר מלמטה ולא נכנס לגן הלאומי, אבל אנחנו לא נוותר על ההזדמנות לראות את ציפורי. נשלם כניסה ונכנס היישר למערכת המים הענקית והמרשימה של העיר ציפורי הרומית. לאחר צעידה במחילות, נמשיך לכיוון חלקו המרכזי של האתר, נעבור בעיר התחתונה ההיפודמית, מלאת הפסיפסים והמבנים מהתקופה הרומית. לאחר מכן נמשיך לעיר העליונה, דרך בית הכנסת והתיאטרון למעוז היהודים ומשכנו של רבי יהודה הנשיא.

נמצא את דרכנו החוצה מהגן ונגלוש לשביל ישראל שמתחבר לנו בקבר רבי יהודה נשיאה. משם הדרך חוזרת ליער (הפעם יער הסוללים) ולוקחת אותנו בנוף רך וירוק היישר למלתעותיו של צומת המוביל הסואן.