שביל ישראל - המקטעיםשביל ישראל – מקטע מספר 12. מצומת גזית לשיבלי – הר תבור

אמנם גובהו של הר תבור הוא בסה"כ 562 מטר, בקושי גבעה במונחי גובה... אבל ההתרוממות הדרמטית שלו מעל עמק יזרעאל הנמוך, גורמת לטיפוס עליו להיות אחד האתגרים היפים ששביל ישראל מספק לנו.

במקטע נהדר ורב תצפיות, אנו נטפס על התבור מצידו המזרחי, נקיף את פסגתו, נבקר בכנסיה מרשימה ביותר, ונרד מצידו המערבי לכפר הבדואי שיבלי, שמתפרנס יפה מהסעות תיירים אל ראש ההר.

חודש: אוקטובר-מאי
איזור: גליל תחתון
משך המסלול: יום - 8.5 ק"מ (תלולים)
מאפיינים: טיפוס וירידה תלולים, מקטע משביל ישראל, נוף, תרבות
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: מאתגר

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

נתחיל את יומנו בעמק, בתחנת הדלק של צומת גזית. משם אחרי שנחצה כמה כבישים, ונכנס לפאתיה המזרחיים של שיבלי, נתחיל בדרך שעולה היישר…למעלה.

הטיפוס אינו קל, אך מתגמל מאוד ביער הנפלא שבמורדות המירון, ולאחר מכן בתצפיות הנפלאות שנפתחות צפונה, מערבה ומזרחה. נתבונן על העמק שהיווה את הזירה לכל כך הרבה אירועים היסטוריים, מתקופת המקרא עם סיפורי השופטים והנביאים, ועד לערש לידתה של מדינת ישראל.

כשנגיע לפסגה, נסטה מעט מהשביל לביקור בכנסיית ההישתנות המרשימה, שבה ישוע הגלילי השתנה וקיבל את מעמדו כבן האלוהים. משם נמשיך לתצפיות חדשות דרומה מההר לכיוון עמק זבולון והכרמל ונתחיל את דרכנו במורד התלול עד לפאתים המערביים של שיבלי, לתוך טרמינל ההסעות שמפעילים בני המקום, בכדי להעלות את התיירים הרבים הבאים לפקוד את ההר.