שביל הגולןשביל הגולן – מקטע מספר 10. מאמפי גולן לעין תאופיק

המקטע האחרון בשביל הגולן מוריד אותנו דרך נחל מפתיע ופחות מטויל - נחל מיצר. משם דרך מצוקי האון ומבוא חמה נגיע לנקודת הסיום של השביל בחורשה של עין תאופיק.

 

איזור: רמת הגולן
משך המסלול: יום שלם - 15 ק"מ
מאפיינים: שביל הגולן
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: בינוני, מטיבי לכת

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

המסלול יורד אל נחל מיצר בנוף אחר, שאינו אופייני לגולן. המדרונות מכוסים יער פארק של אלוני תבור ובחורף, מדצמבר עד פברואר, מתמלא הנחל בשלל צבעים של פריחה ססגונית. 

בלב הנחל צומח עץ אלון תבור ענק, מקום מתאים להפסקה. בחודשי החורף מומלץ לסטות מעט מהמסלול ומרחבת החניה של נחל מיצר להמשיך במורד הנחל בשביל המסומן בכחול ומגיע לתצפית על מפל מיצר שגובהו 9 מ’. חוזרים לשביל ההולך על דרך המערכת הישנה (כביש צר ומעט מתפורר) וממשיכים לכיוון סככת הטרקטורים של קיבוץ מבוא חמה, בדרך ניתן להביט מזרחה ולראות את סוריה השכנה.

נמשיך בהליכה לאורך מצוקי האון ותצפית מרהיבה לכיוון הכנרת והגליל.  359 מ’ מעל פני הים ו560 מ’ מעל הכנרת. המקום חביב על גולשי רוח ויתכן שנפגוש בהם, צונחים מהמצוק בגלשנים. 

בדרכנו ניתקל בבונקרים סוריים שצפו לכיוון הכנרת ועמק הירדן עד מלחמת ששת הימים. מכאן ירו הסורים על חקלאי ויישובי עמק הירדן . המסלול מסתיים בעין תאופיק- מעיין הנובע בלב יער מבוא חמה.