שביל הגולןשביל הגולן – מקטע מספר 8. מחניון דליות למצפה אופיר

המקטע השמיני בשביל הגולן מזמן לנו את אחד הנחלים המרשימים ברמת הגולן - נחל סמך. מצידו האחד אום אל קנטיר - שחזור נהדר של בית כנסת עתיק, ומצידו השני - מצפה אופיר המרהיב. 

 

איזור: רמת הגולן
משך המסלול: יום שלם - 16 ק"מ
מאפיינים: שביל הגולן
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם
רמת קושי: מאתגר

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

מקטע השביל עובר בנחל סמך, הארוך שבנחלי הגולן. זהו שמו הערבי של הנחל שמשמעו ‘נחל הדגים’. הוא נקרא כך על שום הדגה העשירה במוצא הנחל אל הכנרת. 

נצעד על גבי שרידי דרך רומית מרוצפת אבן. יתכן שזוהי הדרך שחיברה את ארץ ישראל עם סוריה. המסלול מטפס אל סוללת מאגר רוויה ומאפשר תצפית על המאגר ועל האזור. 

נרד אל נחל סמך. בחורף ובאביב הנחל פורח בשלל צבעים ומוסיף להנאה בטיול. נעצור למנוחה תחת הגשר הסורי שמי הנחל זורמים תחתיו. הגשר הוא חלק מתוואי ההטיה הסורי שנועד להטות את מי  הבניאס והחצבאני לכיוון סוריה. הדבר גרר פעילות צבאית שכונתה בשם “הקרב על המים”. 

באזור זה הפציצו מטוסי צה”ל כלי עבודה סוריים שעסקו בעבודות ההטיה. מעלינו אום אל קנאטיר. נרד אל הנחל ונעצור להתרעננות במפגש הנחלים- כאן מתנקז נחל אל על לנחל סמך. במקום בריכות רדודות ומים נקיים וזורמים. עצי דולב וערבה נותנים צל והופכים את המקום לפינת טבע נהדרת. נמשיך במעלה נחל סמך ונסיים במצפה אופיר שליד גבעת יואב.