מידע מקצועילטייל עם מדריך

קח מקל, קח תרמיל, בוא איתנו לטיול בלתי רגיל

שמי אבי פרג'ון, המנהל והמייסד של "על השביל". אחת האהבות הגדולות בחיים שלי היא טיולים. למזלי, זו אהבה שאפשר לממש בכל מקום בעולם, ואכן כך עשיתי ואני ממשיך לעשות. טיילתי רבות בכל העולם ועוד יותר בישראל. הזרוע (והרגליים…) עוד נטויה, ובינתיים אני נהנה להעביר את האהבה שלי אליכם.

אז למה אני ממליץ לכם לקחת מדריך לטיול שלכם?

כשמטיילים בישראל, קשה מאוד למצוא מסלול או אתר, שהוא פשוט יפה או נחמד, ואין לו סיפור מענין מאחוריו. הארץ שלנו – הקטנה, רווית דם אך כל כך מגוונת, טומנת בחובה הרבה מאוד מימדים.

אתם בוודאי אומרים לעצמכם שקיימים כל כך הרבה מקורות מידע באינטרנט, בספרים ובסרטונים – אז למה צריך לשלם גם למדריך טיולים? אז זהו – שלא חייבים.

כל אחד יכול לקחת תרמיל ולצאת לטיול, אך כדי לצאת לטיול בסביבה בלתי מוכרת וכדי להפיק מהטיול את המרב – מטיילים רבים מעדיפים  לטייל עם מדריך. מדריך מנוסה וקשוב ידע בדיוק לאן הכי כדאי ללכת, יכיר את המקומות בהם נמצא את הפריחה הכי טובה במסלול, יבין את הצרכים שלכם ויתכנן את הטיול בהתאם. בנוסף, מדריך הטיול ידאג לתבל את המסלול בסיפורים על המקום, חידות והווי (למעוניינים בכך, כמובן).

מהטאג' מהאל לשביל ישראל

בביקורי הראשון בטאג' מהאל באגרה שבהודו, התרשמתי מאוד מהארכיטקטורה, מעוצמת המבנה ומהדרך שבה השמש מאירה עליו בזריחה, היכרתי גם את הסיפור מויקיפדיה שזהו מאוזוליאום שבנה הקיסר המוגולי שאה ג'האן כדי להנציח את אשתו השלישית והאהובה. בפעם השניה שביקרתי, שכרתי מדריך טיולים מקומי מעולה שנתן לי סקירה על כל גורמי הרקע, גרם לי להביט במקומות הנכונים, והוסיף סיפורים עם הרבה פלפל. התוצאה של הסיור המודרך בטאג' מהאל היתה שקיבלתי חוויה כל כך עוצמתית, שהרגשתי שפשוט הייתי במקום אחר לגמרי מזה שביקרתי בו בפעם הקודמת.

נושא החוייה בולט אף יותר כאשר מטיילים בישראל. למדינה שלנו יש  הכי הרבה היסטוריה וענין על מטר רבוע בעולם! הרבה מלכים, צבאות כובשים, וסוחרים עברו כאן בעבר. לא משום שהם רצו לאכול משהו טוב בתל אביב, אלא משום שארץ ישראל תמיד היתה מסדרון מעבר בין שתי האימפריות הגדולות של העולם העתיק במצרים ובמסופוטמיה . בדרך הם הרסו, בנו, המציאו דתות אחדות וחיסלו אחרות והשאירו לנו הרבה עקבות וסיפורים מרתקים. השילוב בין טבע מגוון למשמעויות היסטוריות, דתיות, לאומיות ואנושיות הוא משהו שחבל מאוד לפספס. המדריך הנכון ידע בדיוק לחבר לכם את הפאזל הזה.

ממש כאן, בחצר האחורית, יש המון מסלולים מרתקים שמחכים שתגלו אותם. איך רדף גדעון אחרי המדיינים בעמק חרוד? איזה מסלול עשו לוחמי גולני אל פסגת החרמון והיכן נהגה שרה אהרונסון להעביר את ימי הקיץ? – את כל אלו צוות "על השביל" ישמח להראות לכם לפי ההעדפות שלכם. אתם תבחרו את האופי, הקצב והאנשים איתם אתם רוצים לטייל ואנחנו נדאג שזו תהיה חוויה בלתי נשכחת עבורכם.

אז בחרו מסלול שמתאים לכם, השאירו את הדאגות לנו, וצאו לגלות את הארץ!