שביל ישראל - המקטעיםשביל ישראל, מקטע מספר 58+59+60. קמפוס הרי אילת דרום (שלושה ימים)

תוציאו את השמפניות! שלושת המקטעים האחרונים בהחלט בשביל ישראל, ו...השארנו את הטוב ביותר לסוף! קמפוס של שלושה ימים מדהימים בהרי אילת הדרמטיים, עם נוף של מפרץ אילת ומסיבת סיום.

חודש: נובמבר-אפריל
איזור: מזרח הנגב
משך המסלול: שלושה ימים- 38 ק"מ
מאפיינים: בולדרים, כניסה למים, ירידה תלולה, סולמות
מחיר הטיול: 210 ש"ח לאדם ליום הדרכה בצירוף עלויות לוגיסטיקה
רמת קושי: מאתגר

תאריכי יציאה קרובים

מידע על הטיול

ביום הראשון אנחנו מתחילים מבאר אורה, שם סיימנו את קמפוס הרי אילת הקודם. נתחיל לצעוד בנחל רחם הרחב, דרך המפגש עם נחל עתק ועוקב המים שממתין שם. משם ניקח סטייה קלה מהשביל ונטפס על גבעת פועה בכדי ללכת על הרכס, ולצפות בתמונה המרהיבה של בקעת עמרם.

מלמעלה כבר נוכל לראות יפה את מפרץ אילת והרי אדום. נמשיך על הרכס עד לירידה במעלה עמרם לכיוום הר אמיר ומשם לחניון לילה של שחורת.

למחרת נתחיל בהליכה בקניון שחורת הנפלא והשחור/ורוד נטפס על הר שחורת ב"שביל הקסטה" של שתי שכבות סלע שונות עם הפרש של 500 מליון שנה ביניהן. נרד לנחל רודד, ונפנה לאחד משיאי השביל – גיא אבוד.

משם נרד לנחל נטפים ונעלה עמו עד המעין והר יהורם. תריכים לסיים מוקדם ולהתמרק לקראת מסיבת הסיום…

למחרת בבוקר נתחיל את היום האחרון בשביל מהר יואש, דרך התצפית הכי דרמטית בארץ על נחל גישרון. נרד בירידה תלולה מאוד במצוקי הגרניט לנחל הנפלא, נבחר סולם אחד מהשניים בנחל, וניקח עוד סטייה למקום מהמם – מעבר צפרא. 

משם נטפס את מעלה גישרון, ונגיע לתצפית הקלאסית על הר רחבעם והר שלמה. הליכה נוספת על הסכין ומצוקי גישרון תוביל למרגלותיו של הר צפחות. טיפוס אחרון בהחלט – תמונת ניצחון מההר, וירידה תלולה אך מהנה לכיוון בית ספר שדה אילת – שם יסתיים המסע המופלא בשביל ישראל