טרק הכנה לטיול תרמילאי

"מי שיודע יותר סוחב פחות"  בטרק הכנה מקצועי וחוויתי, באחד ממסלולי ההליכה המרהיבים בארץ, נלמד איך מתכננים "טרק" ומתארגנים אליו, בצורה היעילה והמועילה ביותר, מא' ועד ת', כך שבטיול התרמילאי עצמו, יהיה ניתן למצות את הטיול בהנאה, ולא לבזבז זמן, יעדים וכסף בניסוי ותעיה.

נסיון קרבי עשיר מצה"ל או מהצופים יכולים לעזור למטייל בנושאים שונים – אך אינם מהוים תחליף הולם להכנה ונסיון ממשי בהתכוננות וביצוע טרק באיזורים אלפיניים.

נצא ל"טרק" בן יומיים מהר מירון (ההר הגבוה ביותר בארץ מחוץ לגולן וחרמון) עד לכנרת. המסלול מתרגל טיפוס מאתגר על הר מירון, ירידה נפלאה לנחל מירון והליכה מאתגרת  לאורך הערוץ העמוק והארוך של נחל עמוד עד לאגם הכנרת.

.נפגש בערב בבית ספר שדה מירון, שם נערוך הכרות ונתחיל בהכנות

נעבור על איזה מזון נצטרך בטרק, איך נבחר מזון מזין, טעים וקל, איך נארוז אותו, ואיך נשמר אותו.  נכיר את המזון שירכיב את ארוחותינו ביומיים הבאים.

לאחר מכן נעבור על אריזת התרמיל, שיווי משקל, אריזה נכונה, חלוקה לקטגוריות, איזון וצמצום הדברים הלא נחוצים.

בבוקר נתחיל את הטיפוס המאתגר על הר מירון. לפני כן נעבור סדנה קצרה על עקרונות הליכה וחלוקת מאמץ. כאשר נגיע לפסגת המירון, נערוך הפסקה ונדבר על עקרונות טופוגרפיה וניווט.

נרד מהמירון דרך נחל מירון, מלווים בנופים מהיפים שיש לארצנו להציע, ונתחבר לנחל עמוד. נגיע לחניון הלילה בנחל עמוד, שם נעבור שני סדנאות- הראשונה היא בחירת והקמת חניון לילה ולאחר מכן בישול בשטח.

למחרת בבוקר, אחרי ארוחת בוקר, נערוך שיעור עזרה ראשונה בטרקים, ולאחר מכן נתחיל בהליכה לתוך ערוצו התלול ומלא המים של נחל עמוד. במהלך היום נעבור עוד סדנת "השרדות בשטח" ונסיים את היום בטבילה במעיין צלול אחרי טיפוס מייגע.

  •  במזג אויר גשום (המדמה מצוין טרק אלפיני…) המסלול ישתנה מעט והלינה בלילה השני תהיה בחדרים בבית ספר שדה
  •  היציאה מותנית במינימום משתתפים
  •  עד 20 משתתפים בקבוצה

info heading

info content